NL EN

Van Lanschot wint SponsorRing 2016

Van Lanschot heeft op 24 november de SponsorRing 2016 gewonnen in de categorie Kunst & Cultuur. Van Lanschot won de ring in het kader van de sponsoring van het Van Gogh Museum. De SponsorRingen woren jaarlijks uitgereikt aan bedrijven en organisaties die zich onderscheiden op het gebied van sponsoring.

Van Lanschot wint SponsorRing 2016

Het oordeel van de jury

De hoofdjury koos de winnaars uit de sponsorcases die door vakjury's genomineerd zijn. De jury prees vooral de activatie ‘die consistent, stijlvol en verfrissend is’ en spreekt de hoop uit dat Van Lanschot een langetermijnrelatie aangaat met het museum. ‘Het sponsorship is een groeibriljant. De resultaten zijn prima, maar er zit meer in het vat. Hier en daar mag het ook wel wat gedurfder. Wij zien vooral mogelijkheden om met deze partnership de jongeren aan te spreken. Een corporate sponsorship, mede voor de herpositionering en branding, vereist een langetermijnrelatie.’

Van Lanschot & het Van Gogh Museum

Van Lanschot richt zich in haar sponsoring sinds 2015 op kunst. De sponsorpropositie bestaat uit vier pijlers. Een ervan is de sponsoring van de nieuwe entree van het Van Gogh Museum. Het Van Gogh Museum is het tweede cultuurmerk ter wereld en het eerste in Nederland. Met het nieuwe entreegebouw richt het museum zich nog meer op (jonge) Nederlandse bezoekers. Met dit sponsorschap heeft Van Lanschot de realisatie van het nieuwe entreegebouw van het museum mogelijk gemaakt.

De andere drie pijlers van de propositie zijn de eigen collectie van de bank, educatie, de Van Lanschot Kunstprijs, die binnenkort wordt uitgereikt aan een van de vier genomineerden.

Wat is de SponsorRing?

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland en is bedoeld als erkenning voor geslaagde sponsoring in Nederland. De SponsorRingen worden dit jaar voor de 17e keer uitgereikt.